-25%

Sri Chinmoy bölcsessége

Az idők során a nagy spirituális tanítók időtlen szavait klasszikus művekben örökítették meg, amelyeket mára már világszerte ismernek és tisztelnek. Krisztus példázatát az Új Testamentum világítja meg. Buddha útját a Dhammapada testesíti meg. A Bhagavad Gita feltárja Krisna örök igazságait. Sri Rámakrisna mélységes tanításai pedig Sri Rámakrisna evangéliumában jelennek meg. Most Sri Chinmoy fényét is egybegyűjtöttük ebbe az áttekinthető és átfogó spirituális útmutatóba – Sri Chinmoy bölcsességébe.

Szerző: Sri Chinmoy
Oldalszám: 438
Méret: 145×236
Kötés: kartonált
ISBN: 9789638717405
Kiadó: Madal Bal Kft.

2.325 Ft

Készlet: Raktáron, rendelhető!
- +

Az idők során a nagy spirituális tanítók időtlen szavait klasszikus művekben örökítették meg, amelyeket mára már világszerte ismernek és tisztelnek. Krisztus példázatát az Új Testamentum világítja meg. Buddha útját a Dhammapada testesíti meg. A Bhagavad Gita feltárja Krisna örök igazságait. Sri Rámakrisna mélységes tanításai pedig Sri Rámakrisna evangéliumában jelennek meg. Most Sri Chinmoy fényét is egybegyűjtöttük ebbe az áttekinthető és átfogó spirituális útmutatóba – Sri Chinmoy bölcsességébe.

 

 

 

Szerző

Sri Chinmoy

Oldalszám

438

Méret

145×236

Kötés

kartonált

Kiadó

Madal Bal Kft.

ISBN

9789638717405

Tartalomjegyzék

Témakörök
Aggodalom
AUM
Avatár
Beavatás
Belső béke
Bűn
Büszkeség
Cél
Csend
Dzsapa
Egó
Egyéniség
Elme
Fegyelem
Félelem
Fény
Gondolatok
Guru – Mester – Tanító
Halál
Hit (belief)
Hit (faith)
Ima
India
Isten
Isten Akarata
Isten-megvalósítás, önmegvalósítás
Jóga
Jövőbelátás
Kábítószerek
Karma
Kegyelem
Kétség
Koncentráció
Kötelesség
Kudarc
Lélek
Lemondás
Magány
Meditáció
Megvilágosodás
Menny és pokol
Mester-tanítvány kapcsolat
Nirvána
Odaadás a Guru iránt
Önátadás
Öngyilkosság
Örökkévalóság
Öröm – ánanda
Problémák
Reinkarnáció
Spiritualitás
Szabadság – felszabadulás
Szamádhi
Szavak
Szentek
Szenvedés
Szépség
Szeretet
Szexualitás
Szolgálat
Tapasztalat
Test
Tisztaság
Tökéletesség
Törekvés
Tudat
Türelem
Vágy
Választás
Vallás
Vegetarianizmus

Olvass bele itt

BEVEZETÉS

Egy olyan világban, amelyben kevesen érzik magukat igazán nyugodtnak, Sri Chinmoy egy világ- és lélektúlélési tervet kínál. Sri Chinmoy Isten iránti mély szeretete világszerte ismert. Ez az ENSZ-nél régóta a békéért munkálkodó spirituális erőként tisztelt, alázatos, Isten által vezérelt író arra kéri bolygónk lakóit, hogy tekintsenek befelé, és fedezzék fel a spiritualitásnak azon alapvető igazságait, amelyek az ő rendkívüli életét oly mértékben megáldották.

A Chinmoy név, melynek jelentése “isteni tudattal telt,” is sejteti ennek a mélységes léleknek a küldetését. Azért él, hogy Isten feltétel nélküli eszköze legyen. Bízik Istenben. Megnyilvánulásaiból mindenütt érződik az Istennel és az emberekkel való együttérző egység. Elszomorítja, ha arra gondol, hogyan használták az emberek a vallást arra, hogy elválasszák magukat egymástól.

Sri Chinmoy azt sugallja, hogy a spirituális élet célja az öntúlszárnyalás. Ahogy az ember felfelé nyúl Istenért, válaszul Isten is lenyúl az emberért. A kapcsolat megtörténik, és elmélyül, ahogy minden egyes ember törekszik megnyitni magát az Isten Fényének, Isten Akaratának és a magasabb tudatállapotnak.

Sri Chinmoy a béke bajnoka, aki arra hívja a különböző vallások híveit, hogy az egységet lássák a világban. Állítja, hogy az igaz vallásokat a megbocsátás, a tolerancia, a könyörület, az egység és a testvériség jellemzi.

Munkája széles közönség számára kínálkozik. Keresztények, zsidók, muzulmánok és egyéb hívők egyaránt mély betekintésre és hasznos tanácsokra lelhetnek műveinek számos bekezdésében.

Azoknak, akik útjukat keresik, egyfajta imát ajánl, amely a következőkből áll: koncentráció – azaz minden figyelmünk egy kis tárgyra való összpontosítása a nagyobb tudatosság érdekében, meditáció – elmélkedés és eggyé válás a tágasabb világegyetemmel és fennköltebb témákkal, és kontempláció – az Istenről való tudatosságnak olyan teljessége, hogy érezzük az egységet és szeretetet, amely Istenből árad, és amely ott él teremtése minden egyes egyedében.

Sri Chinmoy nem húzodik vissza a mindennapi élet követelményeitől. Miközben lelki növekedést és belső békét szorgalmaz, a vallási vezetők azon sorába tartozik, akik arra kérik az Igazság keresőit, hogy dinamikus életet éljenek, ami a világ átalakításához nélkülözhetetlen.

Sri Chinmoy hisz a reinkarnációban. Világosan kifejti azt a nézetét, miszerint a lélek minden újászületéssel magasabb szintre fejlődik. Tanításai az imában gyökereznek, olvasóit pedig arra buzdítja, hogy “a világot fogadják el vidáman, avégett, hogy a világ sorsát és arcát át tudják alakítani.” A nyugatiakat arra inti, hogy “ne próbálják meg birtokolni a világot,” miközben a keletieket arra biztatja, vegyék észre, hogy “az önsanyargatás nem megoldás.”

Sri Chinmoy hiszi, hogy Isten meg fogja menteni a világunkat. Isten Fénye erősebb, mint a gonosz erői. Miközben mélyen bízik Istenben, leheletfinom megfogalmazásaiból egy sürgető hang tűnik elő, amely így szól az emberiséghez: “Ébredj! Válj mélyebbé! Szeress úgy, hogy Isten Akarata teljesüljön!”

Sri Chinmoy munkáit személy szerint is hasznosnak találom. Korunkban, mikor valóban feszültségek terhelik az embert, és mikor nehéz elegendő időt találni az imára, Sri Chinmoy emlékezetett rá, hogy ha Istent helyezem életem, munkám és imáim középpontjába, az segít jobbá és békésebbé tenni ezt a világot, és a hit és a szeretet emberévé válnom, amire hivatott vagyok.

-Monsignor Thomas Hartman

Rockville Center egyházkörzet, New York

Meditáció

Mi a meditáció?

A meditáció az ember önébredése és Isten önfelajánlása. A meditáció Isten nyelve. Ha tudni akarjuk, hogy mi Isten Akarata az életünkben, ha azt akarjuk, hogy Isten vezessen és formáljon minket, és beteljesítse Magát bennünk és általunk, akkor a meditáció az a nyelv, amit használnunk kell.

Amikor meditálunk, valójában egy nyugodt, mozdulatlan, csendes elmébe lépünk. Teljesen tisztában kell lennünk a gondolatok érkezésével és támadásával. Azaz semmiféle gondolatnak – legyen az isteni vagy istentelen, jó vagy rossz – nem engedjük, hogy belépjen elménkbe. Elménknek teljesen csendesnek kell lennie. Azután mélyen magunkba kell merülnünk, és ott megfigyelnünk valódi létezésünket.

A meditáció tudatunknak azon állapota, amikor a belső lény, ahelyett, hogy milliónyi gondolatot táplálna, csak Istennel akar beszélgetni.

Miért meditálunk?

Ha meg vagyunk elégedve azzal, amink van, és amik vagyunk, akkor nincs szükségünk arra, hogy meditáljunk. Azért kezdünk meditálni, mert belső éhségünk van. Érezzük, hogy létezik bennünk valami fénylő, valami tágas, valami isteni. Azt is érezzük, hogy erre a valamire nagy szükségünk van, csak nem tudunk hozzáférni. Éhségünk tehát egy spirituális szükségletből ered.

Lenne szíves elmondani, hogyan kell egy kezdőnek elkezdenie a meditációt?

Először spirituális könyveket kell olvasnod, amelyek megtanítják a különféle módokat, ahogy a meditációt elkezdheted. Azután nekilátsz. Hamar rájössz, hogy a könyvek olvasása nem elég. Meglátod, hogy egy bizonyos tanítóra van szükséged. A tanító tudni fogja, hogy a természetedhez és a lelkedhez melyik fajta meditáció illik a legjobban.

Ha megfelelő a meditációd, teljes testedben egyfajta örömet fogsz érezni. De ha nem érzel ilyen örömet, vagy ha épp ellenkezőleg, mentális feszültséget vagy zavargást érzel, abból tudni fogod, hogy ez a fajta meditáció nem való neked és nem ajánlott. Ha egyfajta önkéntelen belső örömet érzel, akkor az a meditáció, amit próbálsz, megfelelő.

Kivonatok a könyből »

Még ezek is érdekelhetnek...

Back to top